Saturday 3 December 2011

Nikmatnya sementara..let it go sayang..

Tik tok tik tok..3.46pagi..aku masih belum dapat lelapkan mata.susahnya aku nak dapat deep sleep.herm..lately bila tido pun aku akan terjaga pukul 3-4 pagi.aku pun tak tahu kenapa.alangkah bestnya kalaulah aku dapat tidur yang nyenyak macam baby.Hidup pun takdek masalah.Macam kain putih yang tak pernah diconteng dengan warna lain..

Aku terfikir apa benda yang paling berharga dalam hidup ni??memang..semua orang mahu mencari kesenangan dalam hidup.yela..kita hidup bukan nak makan angin je.Zaman sekarang lagila..jangan cakaplah.Tapi kadang2 terfikir kalau hidup senang tapi hati tak tenang macamana?Ada yang tak berapa senang tapi masih hidup tenang.macamana pulak tu?hermmm..Bagi aku benda paling berharga dalam hidup yang tak perlu dibayar sesen pun...Memori..samada kita sedar atau pun tidak,indahnya kehidupan kita sebab adanya memori.Tapi ada certain2 memori yang kalaulah boleh dipadam macam kita delete je gambar dalam PC kan best..aku mahu sangat dipadam.Tapi tak boleh..tapi kalau kita nak simpan memori yang best2 je itu tak dipanggil hitam putih kehidupanlah pulak kan.Hebatnya kuasa Tuhan.Subhanallah...

Kadang2 keterlanjuran kata..bicara..tingkah laku kita hanyalah dipinjamkankan sementara olehNya untuk menduga kita mungkin.Terlampau teruja dengan nikmat yang hanyalah sementara takkan bawa kita ke mana2 pun.Semakin membuatkan diri alpa dengan tuntutan yang lain yang sepatutnya kita lebih peka.Sejak dua menjak ni aku asyik terfikirkan pasal ni.Setiap hari aku berdoa..berdoa..dan berdoa..Ya Allah..kau peliharalah penglihatan aku Ya Allah..sekiranya ini memang nikmat yang sementara,kau jauhkanlah aku dari penglihatannya..kau jauhkan hati aku dari hatinya..Sesungguhnya aku hanyalah hambamu yang lemah..jadi kuatkanlah benteng dalam diri aku agar aku tidak tewas dengan dugaan mu ini...

No comments:

Post a Comment