Monday 19 December 2011

Dear Gael...Selamat Hari Lahir...

Dear Gael...
Masihkah kau ingat lagi tahun bilekah kau berjumpa dengan aku?Yea..aku masih ingat..2003.Aku masih budak2 lagi time tue rasanya..hehehe Jangankan nak layan..nak pandang pun aku tak mahu..kan?hehehe Jangan marah Gael..Tibe2 aku teringat kenangan tu semua.Walaupun kat UiTM Arau aku memang tak rapat pun dengan kau,maklumlah aku kan junior yang low profile..pergi kelas,balik kelas..aku tak melepak kat mane2 pun.Paling kuat pun kat The Store Kangar..gile betul!Kat Perlis dulu The Store aje shopping mall yang ada.Dasat sungguh!hahaha

Dear Gael...
Masihkah kau ingat kenangan kita sama2 membesar di UiTM Puncak Perdana tu?Aku masih ingat..tapi aku bersyukur sebab bila kita pindah sanalah aku makin rapat dengan kamu..hehehe ingat lagi kah kau time aku nak tergelincir bila bertembung dengan kamu n d geng..Kau boleh gelak je Gael tengok aku..aku rasa muka aku rasa nak letak dalam kuali je..tahu tak???Aku sanggup bangun pukul 7pagi hari minggu Gael sebab nak pergi dating.Sampaikan housemate aku pun pelik..nak ke kelas punyalah aku liat.Tapi nak dating pukul 6.30pagi aku dah bangun Gael...hihihi

Dear Gael...
Masihkah kau ingat tentang 'pakcik bulu hidung' tu?Aku masih ingat..sebab pakcik tulah saman kau dalam library Puncak Perdana dulu.Kenapa?sebab kita masuk library sambil curi2 bawak masuk makanan siap dengan air..Time kau kena saman,aku terus buat-buat tak kenal kau Gael..Itulah kau..aku dah suruh lepas makan dengan minum jangan buang sampah tue dalam tong sampah library bawah kaki kau.Kan dah kena saman?'sampah sape ni?'...'erk..sampah saya..'hahaha tapi pakcik bulu hidung tu agak tak senonoh kan..dah saman orang,dia pergi sambung main solitare..hahahaha

Dear Gael...
Masihkah kau ingat saat2 kita selalu pokai bersama-sama?Aku masih ingat Gael..Ada kadang2 kita makan share aje dekat Jem Corner tue.Order 1 nasi goreng.Pastu makan sambil melayan cerita Puteri..tengok Nora Danish..time tu dia belum kahwin lagi..Tapi almost setiap malam kita ke kandang tu kan..aduh..tibe2 aku teringat tomyam awe2 kelate tu semua.Ayam masak kunyit.Almost setiap malam kita makan sama2 kan??Aku masih ingat tu semua Gael..

Dear Gael...
masihkah kau ingat ketika tahun pertama aku degree?2006 tu?ketika salah sorang bestfriend aku backstab aku..kau sorang saje yang sentiasa bersama-sama aku.Time tu aku ingat lagi,takdek orang pun sebelahkan aku.Semua pandang serong kat aku.Kau satu-satunya yang banyak memberi dorongan kat aku.Aku masih ingat kau pernah cakap.Tuhan tu Maha Adil.Jika kita tak salah..suatu hari nanti,orang tu sendiri akan mintak maaf dekat aku.Aku macam tak percaya time tu.Sebab kawan aku tu pernah cakap takkan sebut nama aku,malah ingat aku.Sampaikan sanggup ludah lagi depan aku.Tapi memang betul Tuhan Adil.Bila masuk semester baru,kawan aku tu mintak maaf balik.Memang betul cakap kau Gael.Tapi kau tahu sangat dengan aku kan Gael,sekali dia buat aku macam tue,seribu kali aku takkan boleh terima dia balik.Tapi aku dah maafkan dia.Cuma menjadi kawan balik.Sorry...aku tak mahu hipokrit...Aku tahu Gael,kau memang tahu aku seorang macamtue.Sebab apa?Sebab sampai sekarang aku rasa kau satu2nya 'kawan' yang terlalu rapat dengan aku Gael...

Dear Gael...
diam tak diam sudah hampir 9 tahun kau mengenali aku sama juga dengan aku.Dari awal2 remaja sehingga hampir melewati usia remaja.Tapi aku tahu aku kadang2 sangat degil sampai sanggup sakitkan hati kau Gael.Aku tahu kau terlampau baik dengan aku.Kenapa?Sebab hanya aku sahaja yang tahu Gael...Sungguh lama aku rasa perjalanan kita....

Dear Gael...
Aku harap masih belum terlambat untuk aku wish kau Selamat Hari Lahir..Semoga kau akan sentiasa bersama-sama aku sekarang,kelak...Aku tahu terlalu banyak ranjau dalam hubungan kita ni.Namun,sekurang-kurangnya kita masih bersama-sama ketika susah dan senang...Gael..tahukah kau,special people like you are very rare??:)



2 comments:

  1. bagus2 keep it up... susah senang sama2... yg penting ikhlas & terima diri masing2 seadanya :)

    ReplyDelete
  2. Gael..u r so lucky to have this gal..congratsss

    ReplyDelete