Monday 12 December 2011

Facial di Assata

Setelah berkurun tak membelai kulit muka,hari ni aku dengan jayanya pegi ke Assata.Aku dah buat appointment sebenarnya.Rasa takut pun ada seperti mahu jumpe doktor gigi perasaan aku.huhu Inilah padahnya bila muka bergantung pada make up..bila kulit dah teruk..sumbat situ sumbat sini,alih2 kena pergi kepada pakar demi membuang batu2 tersumbatdi dalam kulit.Memang perasaan ada kulit tersumbat sangat tidak best.Lagi2 bila time cuci muka,rasa tak smooth..pastu rasa ada bijik2.Memang sangat tak suka!

Aku dah set pukul 3.Before facial,makan dulu sekejap dengan Gael.Nasib ada Gael boleh teman aku sekejap.Pekena petai dengan tempoyak.fuhh!sedap betul!Tapi petai pakcik ni kemut betul.Ade ke letak 2-3 ketul je.Aku kalau kat kampung sekali makan 2 papan kot petai.Lagi2 cicah budu,dalan tu ada ikan bakar,limau nipis.Bisa 3 pinggan aku makan.hahaha Biasalah..aku orang kampung..memang dari lahir diajar makan macam tu.Makan pun rushing sebab dah pukul 2 lebih.

Memang la berdebar-debar aku rasa bila sampai aje depan pintu Assata tu.Takutttt..Beranikan diri masuk.Isi lagi form details.Pastu masuk tempat facial.Aku kene tukar baju.Pakai kain yang dia bagi.Berkemban.Padahal nak buat facial muka.Aku pakai jela..Masuk amoi tu cakap..'aiyo..u ni sangat kecik..'tahulah aku kurus..huhu

Pastu bermulah episod treatment kat muka aku.Memang amik masa 2 jam lebih.Aku masuk pukul 3.Habis facial dekat 5.30..lama gile!bila part yang die cuci muka.Stimkan muka aku.Memangla best je rasa.Tapi part yang paling aku rasa nak nangis bila yang dia nak abstrak keluar bijik2 yang tersumbat dalam kulit muka aku.Sumpah memang rasa nak menangis,nak terkencing,nak terkentut pun ada.hahaha..Memang sakit sangat2.Dia pun dah cakap,u boleh kena tahan yea.Sebab ni kulit dah banyak tersumbat.Memang nak buang sakit sikit.Aku iye kan jelah.Dalam hati.Hati aku jelah tahu perasaan macamana.Ya ampun....

Habis dia abstrak keluar bijik2 tue..barulah aku rasa lega sikit.Lepastu dia cuci n sapu moisturizer kot sebab rasa sejuk.Aku rase die sapu tu untuk kecutkan balik kulit muke aku lepas ditenyeh tadi tu.Then,die sapukan mask.Memang best yang ni.Time habis die sapu mask ni,die tutup lampu n tinggalkan aku lama jugak.Rasenye adalah dalam setengah jam.Yang peliknya aku memang tak rasa nak tido.So,aku pun terkebi-kebil lah tunggu sampai omoi tu datang balik.Cabut mask n cuci muka aku lagi...

Bila dah siap..aku tengoklah muka aku balik.Habis merah2 kesan buang bijik2 tersumbat tu.Saboo ajelah.Adus..camane aku nak balik ni.Segannya nak lalu depan orang.Dia pun dah cakap jangan usik.Dalam masa 3 hari barilah ,merah2 tu akan hilang.Aku dahla biasa hidup tempek muka dengan make up.Memang rasa down je.huhu.Tapi nak kulit cantik punya pasal haruslah berubat.Kalau tak lagi teruk.Lepas tu die pesan jangan selalu pakai bedak 2 way cake tue sebab pakai bedak2 macam tu lah lagi menyebabkan kulit tersumbat.BB Cream NEVER katanya.Nasibla aku memang tak suka pakai BB Cream sebab rase kulit melekit.yang tu kalau pakai memang saje lah cari nahas.Kadang2 BB Cream die akan tulis 4 dalam 1 la..bila banyak dalam 1 tu lah sebenarnya lagi bahaya..Lepas ni aku akan cuba meminimumkan make up.Pakai yang basic jelah.sunblock n faoundation NAturactor tu.Yang penting bulu tetap bulu mata.Bulu mata harus aku pakai jugak.Tak boleh la kalau tak pakai bulu mata palsu ni.Rasa tak complete je kat muka.hehehehe

Gambar muka lepas facial tidak boleh diupload sebab aku sendiri tengok pun rasa nak nangis.Macam kulit remaja belasan tahun yang baru nak akil baligh.Merah2 semua.huhu

No comments:

Post a Comment