Monday 5 December 2011

Panggilan Illahi

Pejam celik..pejam celik December da masuk 5 hari..Hari ni aku dapat berita yang agak mengejutkan.Bekas housemate yang rumah aku duduk sekarang ni kehilangan suami dia buat selama lamanya.Innalilah..aku sangat terkejut sebenarnya.Baru masuk 2 tahun dia kahwin.Aku masih ingat time dia kawen kat Perak dulu..aku dengan budak2 rumah banyak jugak involve dalam wedding dia...Anak dia pun baru umur 2 tahun kot..memang kecik lagi..Akupun masih ingat lagi wajah arwah suami dia yang pendiam tue..memang tak disangka sangka...

Tapi itulah dipanggil panggilan Illahi.Bila ajal dah datang..tak kira umur kita muda,tua yang pasti ajal kita semua tetap akan datang.Yang penting cukupkah bekalan kita nak ke sana??Dalam masa kita sibuk mengejar duniawi yang hanya sementara..kadang2 kita alpa dengan bekalan kita kat dunia yang satu lagi yang sudah pasti kekal hakiki...

Wassalam..

No comments:

Post a Comment