Saturday 3 December 2011

Ombak Rindu...



Aku baru pulang menonton Ombak Rindu hari ni.Aku sangat gembira bila tahu dulu yang novel Ombak Rindu akan difilemkan dan hasilnya memanglah tidak mengecewakan langsung.Mungkin disebabkan oleh garapan Osman Ali yang memanglah best kalau buat cerita.Tengoklah macam cerita Cun hari tu.Cerita cun pun best.Aku suka suasana sawah padi...suasana kampung dalam cerita Cun tu...

Berbalik pada cerita Ombak Rindu ni.Aku start baca novel Ombak Rindu ni time tingkatan 5 dulu.Tapi time tu aku kat sekolah lagi.Aku tak beli novel dia.Aku baca pun kat dalam majalah Remaja.Tapi bila baca dalam majalah yang lecehnya sebab bersambung.Nak tunggu next cerita kenalah aku tunggu majalah tu keluar bulan depan pulak.Itu pasal nak bagi habis satu novel lama lah jawabnya.Tapi,bila aku habis form 5..masuk saje diploma kat UiTM Arau dulu,aku baca terus novel dia sebab housemate aku ada beli novel ni.So,tak payah nak tunggu lagi majalah Remaja.Novel-novel Fauziah Ashari memang semua best2.Bila aku baca novel dia,memanglah aku akan senyum sorang2.Lagi satu dia buat macam kita 'masuk' dalam cerita tu sekali.Novel Pergilah Sepi rasanya novel first dia.Yang tu pun best jugak.Cuma yang tu nipis je compare dengan Ombak Rindu..

Jadi...bila tahu saja cerita ni difilemkan,aku sangat excited dan sangat2 teruja.Full House wayang hari ni.Bermula dari awal cerita..memang da menyentuh jiwa wanita aku.'Hidup kita ibarat layang layang yang dibawa terbang tinggi oleh angin..tapi..apabila layang layang itu terputus talinya.." part ni pun da best.Ditambah dengan sinematografi yang sangat cantik.Lakonan Maya sebagai Izzah pun menjadi.Mungkin juga sebab aku minat Maya membuatkan aku tak kisah pun Maya bawak watak Izzah 18 tahun,padahal rasanya Maya agak berusia untuk watak tu.Tapi tak kishlah.Yang penting lakonannya sebagai Izzah memang menjadi!

Aku rasa mata aku kejap2 bergenang dengan air mata.Kejap stop.Pastu sambung nangis balik.Aku rasa almost semua orang macam tu kot.Hahaha tapi still adalah part2 dialog yang lucu2 gak.Mungkin yang menambah lagi effect aku nak feeling tengok cerita ni sebab asyik keluar je lagu tema cerita ni yang Adira dengan Hafiz nyanyi tu.Memanglah lagu ni kena sangat dengan cerita ni.Adusss..memang sedihla cerita ni..huwaaaaaa...rasa nak tengok sekali lagi.Lisa yang bawak Mila model dan pelakon nampak agak muda untuk cerita ni.Bila part dia dengan Izzah..nampak macam Izzah kakak dia pulak.hermm...Aaron Aziz pulak memang sesuai la bawak watak Hariz tu.Apa pun lakonan Bront sebagai Mail pun ok walaupun watak dia tak banyak sangat pun....

Bila habis je tengok cerita ni,keluar wayang aku rasa kepala aku berdenyut denyut.Maybe banyak sangat nangis kot.Aisehh..sekarang pun still rassa pening2 lagi.Nampaknya memangla cerita ni bagi kesan kat kepala aku sekarang...jawabla kenalah aku ambik panadol sekejap lagi supaya penyaki denyut denyut kat kepala aku boleh hilang harapnya esok.Apa2 bagi aku,kesimpulan dari cerita ni...jodoh dan takdir adalah ketentuan yang Maha Esa.Setiap orang Tuhan tu dah tentukan macamana jodohnya.Sebab Tuhan tu kan adil...

Wassalam....

No comments:

Post a Comment