Wednesday 28 December 2011

Cuti hujung tahun..

Waaahh..tahun ni lama betul aku cuti hujung tahun.Mungkin sebab terkena sekali dengan cuti Christmas,aku rasa sangat lama.Hari ni pun aku masih bercuti.Syiok sungguh rasanya!2-3 hari ni aku penat melayan karenah anak-anak saudara aku sebab diorang datang KL.takpe2sebab diorang datang sinipun setahun sekali.Walaupun penat,tapi best jugak layan budak-budak ni.

Anak saudara aku ni semua dah besar2.Yang paling besar dah nak masuk darjah 4 dah nezt year.Teringat dulu Cece ni lahir time aku tingkatan 5.Pernah dulu time cuti sekolah aku balik umah,Cece cukur rambut kat Kelate.Botak aje kepalanya.Yang Taufiq pulak lahir time aku tengah tunggu result SPM.Aku adalah time dia lahir.Time tu aku tolong bakar ikan kefing untuk mak dia yang dalam pantang.Dengan Meme aku tak berapa ingat sebab dia lahir setahun lepas tu and aku takdek pulak time dia lahir tu.Kebetulan time dia lahir aku dah kat UiTM Arau dah.Tapi time cuti sem aku sempat lah tengok dia sebab bila cuti sem dulu2 aku akan pergi sabak bernam, aku kerja part time kat sana.Cuti sem dulu panjang.Nak masuk 2 bulan.Itu pasallah aku sanggup tak balik Kelate.Kalau balik kampung kerja makan tido and habiskan beras mak bapak buat ape.Membazir je.Mak ayah aku tengok pun sakit mata.

Cepat betul masa berlalu.Tengok anak2 saudara aku ni,aku rasa lameeee sangat.Tak lama lagi dah nak masuk sekolah menengah.Adus..bila pulak lah aku nak ada anak sendiri ni?hehe Sebabkan budak2 ni da besar semua,jadi bila diorang datang diorang dah pandai cakap nak pergi mana,nqk tengok wayang cerita apa.Senang jugak kerja aku tak payah nak pening2 kepala fikir nak bawak pergi mana.Credit jugak to Gael sebab ada dia buat budak2 tu happy.Setiap hari tanya Gael ikut ke tak.Aku ni bukan diorang nak tanye.Napak aku mitak pinjam ipad jela.Bab2 sonok2 diorang nak dengan Gael.Mungkin sebab si Gael ni pandai melayan karenah budak2 tak macam aku agaknya.










1 comment:

  1. i just dont wanna grow up.. i just wanna be kids...one of my wish several years ago...

    ReplyDelete