Sunday 4 December 2011

Meronda ari Ahad.Alone.

Aku bangun awal hari ni.Awal akupun dalam 1.15.Okeylah tue sempatlah aku layan Melodi kejap.Biasa kalau hari Ahad aku akan pengsankan diri bangun pukul 3 petang..aiyakkkk...Bangun2 perut aku menyanyi lagu apa pun aku tak tahu...lagu tamil kot!Aku malas nak masak.Jadi breakfast aku yang lari dari timing breakfast sebenar adalah coklat Hanuta.Aku makan tu dua ketul.Habis makan aku basuh uniform buruk aku.Esok nak masuk kerja hari ni baru nak basuh.Cakap pasal tu mesti baju aku tak kering ni sebab sekarang aku stuck di Starbuck sorang2 sebabnya hujan lebat la pulak..huhuhu camana ni...sob sob...

Habis settle basuh baju,sapu bilik aku..aku siap2 nak keluar rumah sebab nak cari makan.Lapa sangat.Last year aku kene gastrik sebab aku jarang makan.Nasib baik tahun ni okey sikit.Lepas makan2 dengan Gael..Gael teman sekejap je sebab dia buzy..huhu so aku plan nak wat appointment untuk wat facial muka aku yang semakin teruk kena serang dengan masalah whitehead & blackhead ni..Aku survey2...last2 aku beranikan diri masuk kat Assuta ni.Aku da berkurun kot tak buat facial muka ni.Last aku buat time aku kerja part time kedai bunga & pengantin time aku midterm break diploma dulu.Rasanya tahun 2005 kot.Huuuu..lama sangat da tu.Tapi dulu aku tak payah nak fikir pasal ni pun sebab kulit aku tak dek masalah.Sekarang je.Adusss..Lepas diexplain bla bla bla semua...aku book buat facial ni this coming Sunday..Yeay..excited plak tibe2.aku bayar deposit RM50.semuanya kena dalam RM150.SO,balance aku bayar bila settle Ahad ni...Facial amik masa dalam 2 jam..oklah tu.Aku pun kalau hari Ahad bukan buat apa pun..Aku harap lepas buat treatment ni whitehead boleh kurang sikit.Risau pulak...

Pastu sambung lagi pusing masuk kedai buku Book xcess.Sini novel2 English harga murah tahap cipan la aku rasa..Bayangkan dulu buku Harry Potter yang harga dekat RM60 yang original..sini bolah jual harga RM29.90 je kot.Memanglah berbalo gile untuk orang yang suka baca novel.Alang2 da masuk aku rembat 1 buku ni.."Men are from Mars..Women are from Venus"...ni bukan novel actually..tapi lebih kepada buku untuk tambah knowledge kita pasal camana relationship women and men...apa yang kontra between both gender..aku belek2 tengok macam best.so..beli jelah..boleh tambah knowledge sikit...

Bila nak balik teringat barang2 keperluan diri banyak da habis..aku singgan jap kat guardian.Beli barang sikit2..Bila elok je aku nak balik ni,aku tengoklah kat tengah2 apehal pulak lah ramai orang.Sekali yengok Guardian kat tengah2 ni buat Clearance stock!Adus..aku baru je masuk Guardian tak perasan pulak ada Clerance Stock.Tak boleh jadila macamni.Aku masuk tengok.Gile!memang murah betul2 ni.Clinille punya mask muka biasa harga RM60 jual RM5!ni memang bagi aku meroyan ni.Aku pun malas nak fikir panjang angkut 2 ketul mask muka.Toner Clinelle dapat harga RM10 je.Lepas tu set professional treatment dia..alahh..yang ada muka Stacy tu.Harga promo pun dah RM70 lebih..dapat RM20.KAt dalam dia ada makeup remover,cleanser,lip solution dengan blemish conceal...not bad.Aku beli set yang ni sebab nak pakai kat opish bila time aku nak pegi semayang Zohor Asar..senang nak bawak kecik je.Lagipun stock toner kat opish pun da habis da...aku beli jugak toner clinelle.Hah..memang murah betul2 ni...Mandian yang harga dekat RM20 dapat RM9 je.So,aku rasa memang patutlah aku macam orang meroyan nak beli semua tadi..hahahahaha

Usai membeli (ayat macam nak wat karangan SPM je)...konon nak balik terus rumah.Sekali kat luar gelap gelita.Damn!aku stuck!Nak naik teksi pun aku cuak la kalau gini gaya.Jadi nak tak nak aku pun terpaksa melepakkan diri kat Starbuck ni.Ayoooo...sorang pulak tu.Tapi aku takdek masalah pun minum sorang2 sebab bila sorang2 aku memang suka tengok gelagat orang..hehehe
sampailah sekarang aku masih stuck lagi..huhu..ini pasallah aku sempat buat entry..
Herm..harap2 kejap lagi hujan stop.Aku nak balik berehar pulak.Nasiblah malam Ahad sekarang takdek cerita best.Cuma kat TV3 da keluar da trailer Merlin season baru.tak sabar betul nak tengok.TV3 pulak saje je nak bagi surprise..tak bagitahu bila date MErlin nak kua..jadi sabooorrrr ajelahhhhh...

No comments:

Post a Comment