Wednesday 30 November 2011

Penat.aku tak nak bercakap hari ni..

Hermmm..hari ni sangat penat.Dari bangun tido sampailah ke habis waktu kerja.Penat maybe sebab aku jarang mendapat tido yang cukup.Bukan sengaja tak nak tido awal..tapi aku ada penyakit yang memang tak boleh nak masuk tido awal.Entah kenapala..dulu time aku belajar kat UiTM pun aku memang suka berjaga.Lagi2 kalau esok kelas petang atau kelas start lambat.Bukan buat apa pun..berjaga sebab tengok movie.nak g bilik TV ramai orang..aku memang tak berapa gemar dengan tempat2 yang tamai orang,sesak..hishh..memang sangat tak suka..Aku dengan kawan aku,Linda ni memang almost everyday tengok movie.Nasibla jumpa membe sekaki dengan hobi aku..tapi bila da kerja memang tak boleh la nak buat macam tue..mati jawabnya esok konpem2 aku tak boleh punya nak bangun pagi..

Berbalik cerita hari ni...dari masuk opis,entah kenapala aku pun tak tahu memang aku takdek mood nak bercakap dengan orang.Lagi2 time closing ni.Kerja berlambak.Time nila orang tu nak mintak invoice,nak statement of account..kadang2 boleh kasi otak aku panas berasap asap.Time tengah bulan aku free tak nak pulak kacau.hushhh...geram!tapi geram aku simpam dalam hatilah..nati kalau tunjuk kat luar tak sesuai dan tak elok.Apa pulak cakap orang.Dala lapar..pagi2 nak kacau.Kalau lepas makan biasa baru mood aku okey sikit.Tu pasal aku cukup tak suka orang kacau aku pagi2.Beza pulak bila da lepas lunch.Kalau lepas lunch barulah aku ada
mood nak gelak2.Adeh..aku rasa perangai macamni kena behave jugak..nati orang lain pulak yang terada.Nasibla tempat duduk aku tercorot dan aku pun tak pandang muka orang...pandang dinding..aku pandang dinding..dinding pandang aku..agaknya kalau dinding boleh cakap,dindinglah bestfriend aku...hahaha gile dah macam psycho pun ada da!

Hari ni memang aku mengejar masa.Lately aku memang hari2 rasa nak balik sharp pukul 6 sebab nak kejar cite Tentang Dhia..da makin best da nie.NAsib baik hati ni sampai umah ngam2 cerita nak start.Tapi kalau terlepas boleh je tengok kat tonton.Cuma aku tak suka tengok kat tonton sebab feel dia lain..hah!bunyi macam poyo je...yelah..kat tonton takdek iklan macam kat tv.BIla tengok kat tv..at least adala time nak rest2 jap bila iklan...hehehe Apapun..watak si Mally memang terbaik!Aku rasa sebab ada watak dia menghidupkan lagi jalan cerita Dhia ni.Cuma kesian pulak aku tengok dekat Azmi.MAcam2 musibah kena..aku terfikir jugak..agaknya ada tak dalam real life orang yang bernasib malang macam ni??Kadang2 kita asyik je merungut..ni tak cukup..tu tak cukup..padahal dalam masa yang sama kita tak terfikir ke dekat luar sana entah2 ada ramai lagi orang yang dalam kesusahan...herm..Macam aku dulu selalu sangat merungut pasal muka asyik naik jerawat.SEkali Tuhan bagi kena minyak panas kat muka hari tu.Time tu tak sempat nak fikir pasal jerawat kat muka,terus risau nak fikir camana nak pulihkan muka bagi cepat sembuh.Alhamdulillah,dalam masa sebulan ni semua da beransur pulih..almost 90%.Time kena tu terus aku berfikir..herm tulah aku tak pernah bersyukur dengan apa yang ada..

Aku rasa dalam apa benda sekalipun,kita patut banyakkan bersyukur dan lebih menghargai orang di sekeliling kita.Aku kadang2 risau jugak bila fikir apa pandangan orang yang aku kenal tentang diri aku.Aku takut kadang2 aku terbuat sakit hati dekat orang2 sekeliling.Yela,.aku hanya manusia.Aku sedar aku tak pernah sempurna tapi tak bermakna aku tidak cuba untuk menjadi yang terbaik...(adusss..ape benda lah aku merepek ni sebenarnya..mungkin sebab kat luar hujan renyai2 membuatkan aku terbuat entry yang agak emosi mungkin....)

No comments:

Post a Comment