Friday 18 November 2011

Bila Aku Melewati Usia Remaja...Masuk Alam Dewasa...

Tup tap tup tap....cepat betul lah masa berlalu...rase tak puas lagi jadi remaja riang ria sekarang aku rasa aku da melepasi usia remaja...da jadi dewasa....yang tu aku tak risau sangatla sebenarnye...normalla...takkan nak makin  muda...bagi aku yang penting setiap masa,..saat.. semua sangat sangatlah berharga...tapi bila da masuk alam bekerja ni memang tak sempat sempat nak buat kerja...macam masa kejar aku pun ada...aisehhhh...masa nak belai diri sendiri pun takdok...pegi keje pagi...balik matahari da terbenam...kadang2 terfikir bile kerja macam ni da macam robot pon ade...tapi at least aku rasa aku patut bersyukur ...at least ade jugak kerja...

ok...bile da masuk dewasa....apa yang aku paling risau sekarang adalah kulit kat muka,badan...kesihatan dalaman paling aku pentingkan...aku rasa benda2 macam ni normallah kan???tengok kulit muka sekarang...adus...asyik2 naik jerawat..mungkinkah sebab aku selalu aje stress dengan kerja?ke sebab terlebih hormon estrogen dalam badan...biase time aku remaja2 dulu logiklah  asyik naik jerawat...lagi2 time nak period..mencabar keimanan betol...da macam2 produk aku try kot...dulu time aku tingkatan 4..aku hanya pakai Ponds je yang kaler pink tue...memang kulit sangat lawa...aku ingat aku pakai tue time cuti nak masuk tingkatan 5..cuti sekolah kan sebulan..bile masuk tingkatan 5,ramai tegur kulit muka cantik...kalau sekarang aku rasa pakai Ponds mestilah tak kan sama hasil dia...sebab???dulu kulit kanak2...sekarang da lain...mungkin sebab aku asyik tempek make up kat muka....haiyaaaa..

Aku mula terfikir sekarang aku patut ambik makan tambahan...untuk dalamanla...kadang2 kita ni jaga luaran tapi apa2 pun semuanya bermula dari dalaman kan?sekarang aku da start ambik...harap2 aku dapat mantainkan...

aku pakai Pond's ni la dulu
 


No comments:

Post a Comment