Saturday 19 November 2011

Cerita Semalam....

Disebabkan aku masuk opis lambat kerana penangan ubat selesema yang aku telan 3 bijik terus buat aku pengsan pagi tue,so aku tak boleh nak keluar sharp pukul 6...tapi takpelah kerja aku pun makin berlambak sebab trainee pun da habis jadi takdek sape nak tolong buat kerja aku melainkan diri sendiri...aisehhhh....selama ni relax sikit sebab ade diorang...hehehe aku stayback dengan budak sengal a.k.a merangkap kawan aku 1 department jugak,Amieza....Dalam pukul 7 lebih kitorang kua opish...alang2 balik lambat terus dinner la...lagipun aku ni spesis yang kalau da sampai rumah memang takkan cari makanan da...kalau lapar sangat pun aku buat milo panas je..tapi sekarang aku da start kurang minum milo panas malam2 sebab aku ada beli air collagen,so bila lapar aku minum air tue pastue cepat2 baring tido supaya boleh hilang rasa lapar...tue pasal badan aku nie tak gemok2...memang aku jarang sangat makan malam...

Macam biasa,tempat favorite kitorang kalau da kt KL Sentral tak lain tak bukan The Treats...mungkin ramai yang tak perasan kot kedai ni sebab die tercorot kat belakang..dekat area ERL departure kot sebelah Chicken Rice..makanan die not badlahh...ala2 Oldtown..harga pun ok...tak mahal pun...aku suka dinner sini sebab start pukul 3 petang ke atas ada set sekali nasi putih dengan tomyam campur (tomyam ni sedap compare dengan tomyam kat secret recipe yang rase sangat instant) pastu ada telur dadar sekali,lagi boleh dapat air soya atau bandung dalam satu set..kalau pandai bodek pelayan tue bolah lagi tukar air lain...hehehe.harga RM13.90 sahaja!oklah kan...Aku punyalah semangat nak makan tomyam favorite..alih2 dia cakap tomyam da habis...tidakkkkkkkk!!!!!!!

da seminggu tak pekena tomyam sedap tue...pas bebel2 dengan pelayan tue,last2 aku amik set jugak,tapi ayam merah...sebab nak telur dadar jugak,aku suruh dia tukar sayur kailan yang ade dalam set ayam masak merah dengan telur dadar..bile sampai aje set tue..aku terkejut la..la dalam set ni da ade telur mate ke...da jadi ade 2 jenis telur pulak aku nak kene makan,,kawan aku amik set mee goreng pon ade telur jugak...daaa jadi 3 hidangan telor...adusss...pastu aku panggil adik pelayan tu balik..."dik... nape tak cakap set ayam merah ni da ada telur mata...kalau akak tau akak tak mintak tukarla kailan dengan telur dadar..(tibe2 nak marah adik tue...padahal salah aku sebab tak tengak betol2 gambar time order)..pastu kunun2aku buat muka comel...aku cakap "dik..tukar balik dengan sayur kailan boleh tak?"...die cakap.."tak boleh la kak,nati saye plak kene marah"..."xpelah kalau macam tue"pastue kami makan dengan redha jela...tengah2 makan....sekali adik tue datang balik bawak sayur kailan...aikk...tadi cakap da tak boleh..?"habis telur dadar ni camane??....takpelah kak...kira belanja je....hehehe...rezeki jangan ditolak....wahhh...ingat tak dapat...last2 dapat extra pulak...

tue diaaaa...3 hidangan telur..pening!

kailan free..hihhi
cik Amieza yg ceria sokmo nieh...


On the way nak balik,lalu kat tengah2 kl sentral ada bookfair jual magazine lame2...haruslah aku singgah mencari kot2 ade terselit magazine lame2 yang ade cover menarik...pas belek2,pusing2...last2 aku jumpe jugak...magazine Instyle lama cover Diane Kruger British Edtion...dengan cover Katie Holmes...2 tue dapat harga RM5 je...katapun magazine lame...tak puas hati...aku cari2 lagi magazine dan jumpa Bazaar cover Vanessa Paradis (Vanessa ni adalah suri di hati Johny Depp...pelakon perancis dia ni...) beli lagi...lagipun murah je...barulah aku dapat pulang ke rumah dengan hati tenang...=)

2 ni dapat RM5 je...

Vanessa Paradis..buah hati Johny Depp

Diane Kruger....awek German nie,,cantekkan die...

No comments:

Post a Comment