Saturday 26 November 2011

Sabtu yang indah....

Hello my Saturday....(senyum lebar lebar)..
aku sangat suka hari sabtuuuuu...minggu ni lagi best sebab hari Isnin cuti lagi...suka duki hati ini...horeyyy..tambah pulak da gaji...aku ada aim gaji kali ni..aku nak beli kasut atau handbag Charles & Keith...kelmarin aku lalu depan Charles & Keith KLCC...ada year end sale okayyyyyy....jadi apa lagi kena rebut peluang yang ada depan mata..disebabkan time tu aku tengah jimat cermat,tahan nafsu nak shopping...hari ni aku nak jugak beli 1 barang..aku tengok siap ada sale samapi 50%.kena pandai2 lah pilih nie...aku rasa hari ni mesti ramai orang kat mid valley...herm...

Oh tak lupa juga,petang nanti aku ada dating penting bersama Edward Cullen kt GSC Signature...hihi. Breaking Down punya pasal kena la tengok tempat best dan empuk..baru selesa nak pandang Edward...tak sabar sangat nak tengok..tak boleh miss cerita ni sebab da follow dari awal lagi cerita twilight...dalam cerita ni baru aku kenal siapa Robert Pattinson..padahal sebenarnya dia da ada da dalam cerita Harry Potter no.4...biasalah...time tu dia budak2 lagi..manalah nak perasan..sibuk sangat pandang Harry Potter..aku harap Breaking Down tak mengecewakan aku...

Ok..cerita bersambung malam nanti sebab aku nak pergi makan,pilih baju mane nak pakai keluar petang nanti.herm..inilah perempuan,bila nak keluar even dekat pun..especially macam aku,nak fikir baju apa nak pakai,padahal benda tu simple je..cari jela tudung,baju and seluar..apa yang nak pening pun,kan?....

.............................................................................................................
Cerita bersambung

 yea..akhirnya aku pilih tema purple lagi =) aku suka purple sebab...takdek sebab..lately aku suka dengan biru 'Kate Middleton'...ala..kaler biru macam cincin Kate pakai time dia tunang dengan William tu..dan Kate selalu sangat pakai kaler biru itu...sejak dua menjak ni aku macam jatuh cinta dengan biru itu...

sampai je dekat gardens,aku pun da lapar sangat terus menuju ke Flying Chillies..restaurant ni berkonsepkan Thailand..harga kat sini okey...plus kalau ada kat Jusco boleh dapat 10% diskaun bila nak bayar..oklah,jimat sikit..ni antara restaurant favorite akulah kalau datang kat Gardens ni..malas nk pergi makan belah Mid..dah la ramai orang...sesak especially hari minggu..ditambah pulak semalam aku memang book movie kat Signature je,so,tak payahla aku nak jalan2 jauh sangat..wayang naik satu tingkat je lagi dari Flying Chillies nie..makan kat sini aman je..untung2 kalau datang belah Gardens ni selalu sangat nampak artis..kat sini ikan siakap stim memang terbaik!sedap sangat2..disebabkan aku datang berdua je...aku hanya order sizzling beef sayur asparagus kowt ...biasa aku order baby kailan..tekak aku semalam nak makan sayur lain...tukarlah menu sekali sekala...last time aku dengan Gael gila makan tomyam kat sini...setiap kali datang je order tomyam..sampaikan orang kedai ni memang da cam sangat da...macam biasa sebelum upacara makan2,snap snap picture of the day aktiviti wajib aku...:)

aku sgt lapar time ni..malas nak cakap banyak..

sizzling beeg & asparagus ...

Habis makan memang tak sempat pun nak pergi kat Charles & Keith sebab movie da nak start..takpelah..aku fikir balik pas habis tengok movie ada lagi mase 1 jam before kedai tutup..dalam masa sejam tu sempat je nak rembat mana2 kasut yang cantik..lagipun year end sale ni..kena jugak rembat 1 at least..

Berbalik cerita Breaking Down part  ni..cerita kali ni agak emosional..yelah..Bella dengan Edward akhirnya berkahwin..tapi sampai ke sudah bapak Bella ni tak tahu pun yang anak dia nak kawen dengan pontianak hensem..aku sangat suka part yang Bella mimpi kahwin dengan Edward tue,ditambah dengan muzik background yang slow,emotional..kira sangat sesuailah dengan hiasan wedding diorang...memang layan je tengok..bila part yang bukan mimpi,ni yang Bella betul2 kawen dengan Edward..aku memang jatuh cinta dengan gaun labuh yang Bella pakai...aku suka sangat dengan corak belah belakang gaun tue..cantik sangatttt...memang meletup!

oklah ceritanya..cume cerita kali ni macam konflik antara Bella dengan Edward pulak..macamana life diorang lepas kawen..kira macam konflik dalamanla..dahla dalam masa kawen 2 minggu Bella terpregnant..sepatutnya diorang plan tak nak pregnant konon takut effectla sebab Bella kan manusia,Edward potianak..last2 pregnant anak campuran...selepas semua konflik2 tue...and thanks jugak to Jacob sebab Jacob banyak sangat tolong geng2 potianak cantek nie..bila dah sampai part Bella nak beranak,Bella macam dah mati dan Edward takdek pilihan lain kecuali terpaksa gigit jugak Bella untuk tukar Bella jadi pontianak kalau nak Bella terus hidup..memang agak suspen sebab si Bella ni da keras macam batu..diorang semua ingat Bella mati...anddd..last2...Bella jadi jugak pontianak...habis macam tu dan bersambung Breaking Down Part 2...adusss..lame la nk tunggu..aku rase yang part 2 merangkap cerita akhir ni next year baru release kot...sob sob..kena tunggu lagi...

konon2 nk jadi part of them nie..hehehe

Habis je tengok movie,laju2 aku pegi Charles & Keith...usya2 yang mana nak beli..last2 aku rembat 2 pasang kasut...tak rugi pun sebab kasut aku sekarang memang da buruk sangat..dan 2 pasang kasut tue semua ada less 50%!aku memang dah lama nak kasut kaler coklat ...akhirnya dapat jugak..:)

2 pasang ni dpt dlm RM130 je...okla kn sebab ada less:)


Journey end...




No comments:

Post a Comment