Monday 21 November 2011

Cerita hari ini dan bola...

Ari isnin....antara hari yang aku paling tak suke sekali dalam seminggu sebab morning blues...biasela..sabtu ahad dah puas cuti,hari isnin nak kene masuk kerja balik..tapi apa yang aku suka dalam minggu bekerja sebab aku rasa masa berjalan sangat pantas dan aku memang tak sabar tunggu hari jumaat..yihaaa!jumaat hari paling best sekali bila bekerja...bukan sahaja aku tak perlu pakai uniform aku yang da buruk..aku bebas pakai baju kurung...aku sangat suka!!

Ok..berbalik cerita hari ini..kat ofis sunyi sepi pagi ni..dan aku..macam biasa..makhluk yang akan datang lambat..aaisehhhh..aku lambat lagi hari ni..lambat 15 minit..aku buat muke redha je..aku sebenarnya beruntung sebab bos yang memantau aku bekerja agak okey..sporting dan kadang2 rasa sengal pun ada...hahahaha samalah juga dengan aku dan kawan aku merangkap orang bawahan nie..bila sampai..aku bermalas malasan..make up.. make up dulu (perkara wajib sebab kalau tak make up rasa diri buruk..bila rasa macam tue akan effect prestasi kerja aku..yelah..secara automatik kerja pun jadi macam tuan dia jugak...boleh tak macam tu..hehehe)..lepas make up..aku makan slow2 supaya bila aku dongak tengok jam(ohh..jam kat opis memang atas kepala aku) harap2 da pukul 10.. Kan da rasa cepat kat situ..belum lagi bab pas makan perut aku ni memekak nak ajak aku dating dalam jamban!hahaha bila balik dari jamban..da dekat pukul 11...suka suka...

Hari ni topik orang borak kat opis semua pasal bola..sampaikan kawan aku..si mieza dan cik marlinda pun borak bola..aku dengar jela..tapi aku takdekla sampai tahap berdebar-debar macam diorang berdua tue..haiya..tapi at least aku ambil tahu jugakla pasal bola..tak minat sangat pun takpe bagi aku..yang penting janganlah jadi katak bawah tempurung...tak tahu isu semasa..tue parah tue...tapi dalam kepala semua orang kat opis hari ni set nak balik sharp pukul 6..aku pun nak join balik sharp pukul 6..padahal aku datang lambat 15minit..patut aku kene stayback 15minit..konon konon nak cover datang lambat pagi tadi..ade aku kesah?...aku keluar awal jugak...peduli apa aku..yang aku tahu bila appraisal aku tetap takkan dapat A..so..tak perlu la aku nak buat2 rajin..hehehe

On the way balik,lalu depan secret recipe..mengidam la pulak nak makan cheesecake...tapi da habis...aku kecewa..so...aku patah balik konon2 nak ubat hati yang kecewa nak beli air starbucks..vanilla latte yang saiz small je (tak boleh size large sebab aku da broke...kene jimat cermat..tapi ada hati lagi tue nak starbucks..pijaa..pijaa..da tahu da takdek duit..nak jugak membazir)...membazir ke?bagi aku tak...sebab kita semua hidup hanya sekali..so..bila kita rasa nak dapatkan sesuatu..kita kena dapatkan..ni ikut kemampuan masing-masingla...jangan nak aim benda yang best best kalau da tahu tak mampu...yela..mane tahu esok lusa..tibe2 sakit ke..da tak boleh nak merasa kan....hah!panjang pulak aku membebel..tapi sebenarnya...last2 aku tak jadi beli pun vanilla latte...sebabbbb....aku terliur pulak tengok cokolat kat The Cocoa Trees..hehe aku pun pegila usya coklat Hanuta yang aku paling suka..coklat Hanuta ni hanya ada kat German...aku kenal Hanuta ni pun through housemateaku...sebab kawan dia pramugara selalu travel oversea..dia selalu pesan dan dari situ lah aku jatuh cinta dengan HAnuta...kat Malaysia ni hanya ada di COcoa TRee je..korang kalau nak cube silalah ke kedai ini yea..waaahhh...aku sangat GEMBIRA! ada sale 30% Hanuta! best best..biasa 1 paket harga dekat RM30.Hari ni satu paket dapat RM16.75...aku pun tak fikir panjang rembat terus duit paket...suke betul hati aku...oh..aku memang ada masalah sikit bab2 makan ni..kalau bagi coklat cepat aje nak habis..bagi kat aku nasi sepinggan belum tentu aku boleh habis unless ada petai,budu,tempoyak...picit2 lada dalam budu...adusss..yang tu konpem aku boleh habis siap tambah nasi yea.hehehehe biasalah...aku orang kampung...aku memang prefer makanan macam tu dari yang western2 ni...memang semulajadi kot...

Da dapat Hanuta aku bergegas menuju lrt..harus cepat balik yea sekarang sebab aku da jatuh cintalah dengan cerita Tentang DHia...bestlah cerita ni..lagipun aku suka tengaok Nora Danish pakai tudung..nampak come lote orang kelate kato..hehehe adus..tak sabar nak tunggu besok...minat pulak dengan Adi Putra dalam cerita ni...oh yea..sekarang Malaysia lawan Indon akhir Sukan Sea..aku tak tahu da apa jadi sebab budak2 rumah aku tak tengok..diorang pegi tengok cerita korea PRincess..hermm..ape boleh buat..so..aku duduk jela dalam bilik..padahal dalam hati aku sebenarnya berkobar kobar nak tengok final bola nie...apa pun Gud Luck Malaysia..(erkk...belum habis lagi kot rasanya game nie)...



Aku beli 2 ketul=) dlm dia ada banyak paket2 kecik

dia kecik macam ni je..nama pun mini kan...

ni die rupa isi..mcm snek..tp rase coklat mmg coklat mahal!

No comments:

Post a Comment