Thursday 24 November 2011

Aku,dia dan movie...HappyFeet

Aku suke tengok movie...dari zaman awal cintan cintun belajar kat universiti dulu..time tu umur baru 19..umur 18 tak bercinta lagi sebab nak jaga saham konon2 sebab ramai sangat peminat time tu..(perasannya!)start umur 19,baru aku discover yang aku memang suka tengok movie sampailah sekarang..sekarang da masuk zaman bekerja..still..aktiviti aku dan dia wajib menonton movie hari sabtu..mungkin disebabkan kami punya taste banyak sangat sama...sebab itulah dari dulu sampai sekarang masih buat aktiviti sama....hehehe tapi dalam wayang,especially kalau cerita yang banyak babitkan masa,aku memang cepat je nak pening kepala..nasibla ada Gael..so,aku mulalah pot pet pot pet tanya dia..napa jadi macam tue?nape macamni?nasibla Gael layan je karenah aku yang bising dalam wayang..hahahaa

Sabtu lepas,aku tengok cerita Happy Feet 2..best cerita ni..dia muzikal..dulu aku ingat tengok cerita Happy Feet 1 tahun 2006 tak silap aku..time tue bau sambung degree..tapi time kalau beli set combo yang mana entah dah lupa..boleh dapat payung HAppy Feet..tahun ni takde la pulak..huhu kalau ada mesti aku beli..hehehe disebabkan sekarang da start musim cuti sekolah,aku rasa cerita ni memang sangat sesuai untuk bawa anak2 sekali..bafulah bertambah kemesraan..adus..aku cakap macam gaya da ada anak,padahal kawin pun belum..tapi,kalaulah aku ada anak,aku mesti nak bawak anak aku tengok sekali..hehehe biar nanti ikut perangai mak dia yang kaki nonton wayang..







Berbalik cerita Happy Feet 2 ni,ohh..lupa nak cakap dalam cerita ni ada BRad Pitt dengan Mat DAmon..watak diorang ni ibarat penyeri ceritalah..diorang jadi 2 sahabat udang..kelakar bila dengar Brad Pitt cuba menyanyi sebab suara dia biasa2 aja jika nak dibandingkan dengan wajah kacak Brad Pitt yang sentiasa membuatkan hati wanita aku cair...so,diorang ni takdek kaitan pun dengan geng2 peguin yang comel comel itu..cerita no.2 lebih kepada nak tunjukkan semangat setiakawan,kerjasama untuk mencapai sesuatu..aku sebenarnya lagi suka yang first dulu sebab yang dulu dia nak tunjuk macamana bila kita berbeza dari orang lain..kadang2 kita tak sedar yang perbezaan tu memberi kelebihan kepada diri kita..apa2 pun cerita ni tetap best..kira aku takde la nak menyesal macam tengok cerita Karak,Merong Mahawanga..Merong aku siap tengok kat GSC Signature..sekali macam hampeh je ceritanya..menyesal sungguh..kalau tahu aku tengok kat GSC biasa aje..konon2 nak support..sekali..mengecewakan..aku tak nafikan la teknik CGI yang digunakan meletop,tapi...jalan cerita tu..tolonglah...jalan cerita memang kureng sangat..aisehhh..lepas ni aku memang akan fikir 2 3 kali kalau nak tengok cerita KRU...baik tengok cerita Mamat Khalid buat...confirm tak menyesal..tak pun cerita Khabir Bahtia buat..tu pun dijamin takkan menyesal,menangis adalah macam cerita NUr KAsih The Movie tu...

No comments:

Post a Comment