Monday 13 February 2012

Tak boleh tido,takot pas bace teori kebangkitan dajjal..

Da masuk pukul 2 pagi.Aku masih terkebil-kebil macam orang bodoh.Aku pandang bantal,bantal pandang aku.Aku pandang ipad,ipad tak pandang aku,tapi aku rase nak membuat entry,harap lepas buat entry ni dapat tido.Hadoilahhhh mata!!!

Ceritanya macamni,tadi sambil nak bermalas-malasan,landing pon da baik punyo atas katil,lampu pun da tutup segala,aku pegi gatal tangan google cerita kebangkitan dajjal.Bila da masuk macam2 teori pasal dajjal ni,mulalah otak aku nak fikir lebih2.Blogwalking dari satu blog ke satu blog,ceritanye semua lebih kurang.Yang nyata,dajjal memang akan bangkit atas bumi ini untuk menyesatkan kita semua.

Bila dah habis bace2 cerita tue semua.Ada satu je aku buat.Bangun dari katil.Bukak balik lampu bilik.Ohh yeahhh.Aku menjadi penakot malam ni.Nampak gaya memang kena tido dalam teranglah..Mood memang mahu dapat tido yang nyenyak,lena empuk..tapi apekan daya,aku sudah jadi takut sekarang.Terkebil-kebillah nampak gaye aku malam ni dalam terang.Huwaaaaaaaa!!!

4:22pagi...belom dapatZzzZzzz..
Sambil membelek helai demi helai isu dalam majalah Rapi yang aku beli siang tadi cover si cantik manis Neelofa,aku terjumpa artikel dalam bahagian info kesihatan:

Tidur nyenyak di malam hari(sesuai sangatlah dengan aku!):
Untuk mendapat anda tidur nyenyak,elakkan daripada melakukan kegiatan yang boleh membuatkan otak berfikir saat menjelang tidur.Antara yang boleh dilakukan ialah mandi dengan air suam(jarang aku buat),minum susu panas(yang ni lagilah aku tak pernah buat!),matikan lampu( ni memangla harus buat kalau nak tidor kecuali malam ni aku takut,bukak lampu..hehehe),gunakan wangian atau muzik perlahan(ni selalu buat:) )membaca buku(kadang2 buat:D),menarik nafas dan menulis diari(jarang2 buat yang ni).Kesannyafikiran jadi tenang dan tidur pun menjadi lebih nyenyak.Nampak gaya antara semua yang disenarai tu,aku paling tertarik nak buat mandi air suam dengan susu panas.Macam best aje..hehehehehe

No comments:

Post a Comment