Saturday 21 April 2012

oh la la Titanic

Akhirnye aku dapat jugak menonton Titanic walaupun 3D..Dulu-dulu kala aku tak sempat zaman fenomena Titanic melanda seluruh dunia.Time tue seingat aku,aku masih tingkatan 1 lagi kat MRSM Gerik..maksudnye memang jangan harapla kan dapat tengok..katepun dok sekolah asrama.kalau sekarang tak sempat tengok kat cinema,boleh je beli dvd kan.Bila time Titanic dulu,orang pakai tape lagi kot...

Fenomena Titanic ni sangat kuat aku rasa time tu,Aku pun dok terfikir jugak..best sangatke cite Titanic ni sampaikan kat kedai,koperasi semua dok jual pemadam,pensel,pen,buku tulis,test pad bagai semua gambar Titanic...haaa..t-shirt titanic semua pun ada!!Aku tak sangka jugak setelah hampir 15 tahun cerita Titanic ni berlalu..pihak production Titanic memutuskan akan menayang balik dalam bentuk 3D...aku tahu pun last year..harus tengok!!!!!

Makanya,aku dan Gael dengan penuh excited semangat mahu nonton Titanic ni..booking awal sehari kat signature.Gael pun katenye dulu2 tak sempat tengok kat wayang jugak..Tapi walaupun aku tak sempat tengok cerita ni dulu,time belajar kat UiTM  dulu sempat jugaklah aku beli dvd Titanic..punyelah lambat aku tengok cite ni...macam manelah mat Salleh ni begitu hebat yea buat cerita macam ni 15 tahun yang lalu dengan teknik CGI dulu-dulu aku rasa taklah secanggih sekarang..semuanya nampak real aje padahal banyak dalam studio je kot..hebat betul!!

Memang aku kagum dengan diri sendiri..sepanjang hampir 3 jam tengok cerita ni tak pulak aku tidur kali ni.Maybe disebabkan excited nak tengok muka jambu Leonardo dan Kate Winslet kot.hehehe Biasa aku kalau cerita panjang sangat memang akan tidur dulu setengah jam.hahaha da bangun mulalah terkebil-kebil tanya si Gael sebab dah tak paham..ape2 pun aku rasa sedih part yang last sekali bila Jack dah mati disebabkan air laut yang terlampau sejuk tu...huhuhhuhuu


pedas pedas!



No comments:

Post a Comment